פרסום בגוגל נחשב לאפיק הפרסום האפקטיבי ביותר עבור עסקים קטנים וגדולים כאחד. עסק יכול להציב מודעות פרסום אך ורק לקהלי הגולשים המחפשים צורך למענה ספציפי הקשור למוצר והשירות שהעסק מפרסם. מה שמוביל לאפקטיביות גדולה והחזר השקעה רב.
עם זאת, ישנם הרבה עסקים המתלוננים על ביצועים גרועים בגוגל. הם לא מקבלים מספיק פניות מגוגל כמו המתחרים שלהם, כל המרה עולה הרבה כסף והפרסום פשוט לא מגדיל את ההכנסות כפי שרצו.
בדרך כלל ביצועים גרועים בקמפיין פרסום בגוגל נובע מכמה טעויות נפוצות שמפרסמים מתחילים בגוגל נוטים לבצע. חושבים שאתם לא מקבלים מספיק מגוגל? להלן הטעויות המרכזיות שככל הנראה אתם חוטאים בהם:
1. מפרסמים במונחי חיפוש לא רלוונטיים בגוגל
קמפיין פרסום מוצלח בגוגל חייב לכלול רשימת מילות מפתח חכמה. רשימת מילות המפתח היא רשימה של מונחי חיפוש שיפעילו את הצבת מודעות הקמפיין במידה וגולש יקליד את אחד ממילות המפתח הללו בגוגל.
כאשר מפרסם בגוגל בוחר לא נכונה את מילות המפתח שלו, למשל בוחר במונחי חיפוש לא רלוונטיים או מונחי חיפוש ללא נפחי חיפוש, אז הוא לא יראה כמות מספקת של פניות רלוונטיות.
האם מילות המפתח בקמפיין משיגות חשיפות רבות ושיעור הקלקות גבוה? במידה ולא – ישנה בעיה עם מילות המפתח. מומלץ לעשות בדיקה מחדש של מונחי חיפוש במתכנן מילות המפתח של גוגל.
2. מערך קמפיינים לא חכם בחשבון אדוורדס
חשבון גוגל אדוורדס צריך להיות מחולק לקמפיינים ולקבוצות מודעות על בסיס מערך רציונאלי הגיוני, לרוב כזה שתואם בצורה כלשהי לפעילות של העסק. לדוגמה, חשבון אדוורדס של חנות אינטרנטית צריך להיבנות על בסיס הקטגוריות של המוצרים והמוצרים עצמם.
במידה ובניתם את חשבון האדוורדס שלכם בלי מחשבה גדולה וללא סדר הגיוני שנראה לעין, הגיע הזמן לסדר מחדש את מבנה החשבון. כך תוכלו לעקוב ולנהל את הקמפיין באופן טוב יותר.
3. מלל שיווקי גרוע במודעות הפרסום
המטרה של מודעות הפרסום של קמפיין העסק בגוגל אדס היא לעודד לקוחות פוטנציאליים להקליק על המודעה, מה שמעביר אותם לדף הנחיתה המיועד להמשך תהליך משפך השיווק. כאשר מודעות הפרסום של הקמפיין לא מספיק טובות – שיעור הקליקים של הקמפיין יהיה מאוד נמוך.
הרבה מפרסמים מתחילים לא משקיעים במלל השיווקי במודעה, מה שגורר יחס קליקים נמוך ואכזבה גדולה מהפרסום בגוגל. חשוב להשקיע בשלב יצירת המודעות, ואם צריך, להשתמש בקופירייטר מקצועי. בנוסף, רצוי להשתמש בכמה שיותר תוספות מודעות הטקסט בגוגל על מנת להגדיל את יחס הקליקים.
4. מפרסמים עם תקציב פרסום נמוך מדי
הרבה עסקים משתמשים בתקציב פרסום מאוד זעום ומצפים לקבל הרים וגבעות מגוגל. חשוב להפנים שיש קשר ישיר חיובי בין תקציב קידום בגוגל לכמות הקליקים, ככל שהתקציב גדול יותר כך העסק מקבל יותר קליקים.
במידה ואתם מפרסמים בגוגל עם תקציב של 200-300 שקל, אל תפתחו ציפיות לקבל יותר מדי מגוגל. כמובן שהסכום לפרסום בגוגל משתנה מתחום לתחום, אך כלל האצבע הוא להתחיל עם תקציב פרסום של לפחות 1,000 שקלים בחודש.
ADland פרסום בגוגל, מבית מנועי צמיחה